Ο Thierry Neuville με συνοδηγό τον Martijn Wydaeghe κατέκτησε τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι της FIA 2024 κάτω από τις πιο δραματικές συνθήκες, εξασφαλίζοντας τον παρθενικό τους τίτλο μετά τη συντριβή των άλλων οδηγών της Hyundai Motorsport Ott Tänak και Martin Järveoja στην πρώτη ειδική της τελευταίας ημέρας του Ράλι Ιαπωνίας. Με το τέλος του αγώνα η Toyota GAZOO Racing σφράγισε το τίτλο των κατασκευαστών μετά από μια συναρπαστική τελευταία μέρα γεμάτη δράμα.
Για τον 36χρονο Neuville, ο θρίαμβος σηματοδοτεί το τέλος ενός μεγάλου ταξιδιού αφού τερμάτισε ως δευτεραθλητής του WRC πέντε φορές. Ο ιστορικός θρίαμβος δεν ανήκει μόνο στους Neuville και Wydaeghe αλλά αντιπροσωπεύει επίσης τον πρώτο τίτλο WRC για τη Hyundai Motorsport.
Το ράλι ήταν δραματικό για τον πρωταθλητή αφού ακολούθησε μια ταραχώδη εβδομάδα. Μετά από ένα θέμα με τούρμπο την Παρασκευή, έπρεπε να επιστρέψει τουλάχιστον στην έβδομη θέση το Σάββατο και χρειαζόταν μόλις δύο βαθμούς από τη Super Sunday για να εξασφαλίσει τον τίτλο.
Ωστόσο, αυτοί οι υπολογισμοί σταμάτησαν να έχουν σημασία, 19,1 χιλιόμετρα στην πρώτη ειδική της ημέρας, όταν ο Tänak, ο μόνος άλλος υποψήφιος για τον τίτλο, συνετρίβη με το i20 N Rally1 HYBRID. Με τον Tänak να μην μπορεί να συνεχίσει, η θέση του Neuville στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος ήταν δεδομένη ακόμα κι αν δεν τερμάτιζε το ράλι. Ο Έβανς που κληρονόμησε τη νίκη στο ράλι μετά την αποχώρηση του Tänak, έγινε ο έκτος διαφορετικός νικητής σε μια άκρως ανταγωνιστική σεζόν. Ο θρίαμβος του Ουαλού του εξασφάλισε επίσης τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα οδηγών κάτι που πετυχαίνει για τέταρτη φορά.
«Ειλικρινά, ήταν έκπληξη», είπε πανευτυχής ο Βέλγος. «Δεν ξέρω τι να πω αυτή τη στιγμή, αλλά νομίζω ότι το αξίζουμε. Ήταν μια πολύ απαιτητική χρονιά, πολύ δύσκολη και προφανώς με πολύ μεγαλύτερη πίεση από ό,τι χρειαζόμασταν, ειδικά για αυτό το τελευταίο ράλι.
Ενώ ο Neuville απολάμβανε τον πολυαναμενόμενο θρίαμβό του, η συντριβή του Tänak προσγείωσε την Κορεάτικη ομάδα στην σκληρή πραγματικότητα για τον τίτλο των κατασκευαστών. Η Hyundai είχε το πάνω χέρι την τελευταία μέρα, αλλά η ζυγαριά έγειρε προς την Toyota στην Wolf Power Stage. Ο Sébastien Ogier, ο Elfyn Evans και ο Takamoto Katsuta απέδωσαν εκεί που είχε μεγαλύτερη σημασία, βοηθώντας τη Ιαπωνική ομάδα τον όγδοο τίτλο κατασκευαστή WRC, με διαφορά τριών πόντων. Ήταν η πιο κλειστή μάχη πρωταθλήματος κατασκευαστών με την πιο κλειστή από τότε που η Lancia κατέκτησε το τίτλο το 1983 δύο βαθμούς διαφορά από την Audi.
Τελευταία Ενημέρωση: 24 Νοεμβρίου 2024 - 16:26
https://sports.rik.cy/article/2024/11/24/o-thierry-neuville-stephtheke-pagkosmios-protathletes-meta-apo-15-khronia-anamones-4899652/